Så tomt utan dig

Jag har ännu inte fattat det, att min pigga och kära farmor har lämnat jorden. Att hon är i himlen nu.
Hon var nog den piggaste människan jag stött på, som bakade städade helt själv i ett tre våningshus.
Hon var allt i ett, hon var helt perfekt. En farmor som hon vill ha alla, jag bara vet det.
Jag var besviken och arg på henne för vi hade småtjafsat lite, och jag var så besviken på henne. Jag var besviken på henne natten hon dog. Hon dog på henne födelsedag och jag hann inte ringa och säga grattis till henne.
Det gör mig så ont att jag inte fick säga mina sista ord till henne, att jag inte fick krama om henne. Det gör mig så ont att jag var arg på henne.
Åh jag saknar henne så mycket, jag kan inte beskriva med ord eller mening hur mycket. Men det är otroligt jäkla mycket. Hon var den bästa personen i mitt liv, den närmsta.
Hon hade en otrolig personlighet, hennes skratt och leende lyste upp många personers tillvaro. Hon hade en humor ingen kunde motstå. Hon var så gosig och söt. Hon var så snäll och omtänksam.
Jag kunde komma dit när jag inte trivdes hemma, när jag hade bråkat med någon, eller när jag kände mig på botten.
Varje kväll jag sov där så höll hon min hand tills jag somnade, hon kliade mig på ryggen, hon kunde ligga och berätta om sin barndom för mig.
Och det underbara var att när man kom dit så kände man sig som en liten flicka igen. Man fick höra berättelser, man fick fika på sängen och man stod där och bakade med sin farmor.
Hon behandlade mig som jag verkligen ville, hon förstod mig alltid. En äkta vän.
Ingen kommer någonsin kunna hålla om mig som hon gjorde.
Min farmor, åh jag saknar dig så mycket, jag kan inte hålla tårarna inne när jag skriver detta.
Ingen förstår mig så som du gjorde. Min högsta önskan är att du ska komma tillbaka till mig, se mig ta studenten, se mig få barn och gifta mig.
Jag vill ha dig i min framtid.
Sov gott Farmor
Vi syns snart igen. Jag älskar dig oändligt!
Älskade du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0